רביעי, 20 ספטמבר 2023 10:43

חינוך לערך עצמי... נמוך

נכתב על ידי 
דרג את המאמר
(0 votes)

התרבות של מה שילד לא יעשה – זה לא מספיק טוב, או לא טוב, הייתה נפוצה בחברות שונות לפחות במאה ה - 20. היו אפילו מתגאים בה. הייתה אווירה של כאילו כולם מתעמלים אולימפיים ואף פעם לא מספיק טובים בשביל ציון 10. או מוסיקאי היה חוזר מיליון פעם על הקטע, ואף פעם לא הרגיש מושלם. (סינדרום יעשה חייפיץ).

כך חינכו ילדים: לא מספיק טוב! אתה יכול יותר טוב! לא שיבחו, חסכו חיזוקים חיוביים. אם היית מבקש משהו, התשובה הייתה, שלא היית מספיק טוב, בשביל לקבל את זה.

ברור, שכל זה מופנם בנפש, הופך לתוכנת הפעלה, וגם כמבוגר, אדם מרגיש, שהוא לא מספיק טוב, ללא קשר, של מה השיג בחיים.

Read 636 times
ד"ר מרק רויטמן

מומחה לפסיכיאטריה, פסיכותרפיה, טיפול מיני והיפנוזה