העולם מסביבי באמת היה מסוכן גם לילד וגם להורים. אני כל השנים שם סבלתי מאנטישמיות בכל מני אספקטים של החיים. אבל לא ידעתי, שרק כמה שנים לפני שנולדתי, אנטישמים רצחו את כל המשפחה של אבא שלי ושדדו רכוש, שנצבר בדורות של עבודה קשה. לא ידעתי גם שכאשר הייתי כולי בן שלוש, הייתי אמור למות, כי סטלין תכנן להגלות את כל היהודים לגבול עם סין. קור 50 -, לצריפים ללא חימום ומים. בדרך, חצי היו אמורים להירצח על ידי פוגרומים ו"זעם מוצדק" של העם. בשביל זה הייתה מסע צלב אנטישמית נגד רופאים יהודים, חיסול של הבמאי מיכואלס, מדענים וקצינים יהודים. הכול היה כבר מוכן. הרכבות מסע היו כבר מוכנות. רשימות היהודים בכל ברית המועצות, היו מוכנות. נס פורים הציל את היהודים. סטלין התפגר ב 1-4 למרץ 1953. אולי רצחו אותו.
העולם לא תמיד מסביר פנים. הנה גם עכשיו, כל האינטרנציונל האנטישמי, מנסה להרוס את
המדינה שלנו בעזרת משתפ"ים מכל סוג.




