החיים לא קלים. לא הכול מסודר בעולם. יש אנטישמיות, שנאה, בגידה, טיפשות, קשי קומוניקציה ועוד.
יש גם הרבה דברים טובים. לא אמנה אותם. אבל, כדאי מאוד לבנאדם לעשות רשימה של דברים טובים.
זה אחד הכלים של פסיכותרפיה בכתיבה. זה עוזר להתמקד על מה שטוב בחיים. כתיבה על הישגים בחיים, הצלחות, מקרי מזל, מעשים טובים של אנשים אחרים ושל עצמך, מורידים את הפחד מהצלחה, עוזרים להשתחרר, מעלים אמוציות חיוביות, מאפשר אופטימיות, למי שפוחד להיות אופטימי, פן יתאכזב.
מודעות לאספקטים חיוביים בחיים, אפשרות של הצלחה, הישגים, יחס טוב מאחרים ומאדם עצמו, לעצמו ולאחרים, מאפשרים לאדם לבחור בחיים טובים, במקום חיים של אומללות.
לאחר התנסות שלו בכתיבה על דברים חיוביים, אמתיים, או דמיונות על הצלחות וכו.., הוא מבין, שהצלחה אפשרית, ויש לשאוף אליה, לחפש אותה, לתכנן את החיים כך, שתהיי אפשרית.
אדם יכול להגיד, שהוא חווה הרבה סבל בחיים, ראה חוסר יושר, נפגע משנאה, קנאה, סתם רוע של אנשים.
בטיפול עליו לקבל החלטות, אם בגלל, שיש דברים שליליים, ותמיד היו, צריך כל הזמן לחיות
כמו תחת הפגזה – עם ראש למטה, צוואר מתוח, כאבים בגוף ובנפש?




