התוקפנות קיימת בעולם. יחד עם זאת, רובם מנסים להימנע ממנה. תוקפנות יעילה, אם יש צורך בה כדי להגן על עצמך, לשרוד, להתנהל בקרב.
אם, חס וחלילה, נגיע למצבים תנכיים קיצוניים, לא תהי ברירה.
אלימות כלפי עצמך, או כלפי אנשים קרובים וחברים, מחלישה.
רצוי לשמור על תוקפנות למצבי קיצון ונגד אויבים. חוסכים הרבה אנרגיה.




