הורים יהודים היו די אכזריים לילדים שלהם, כמו כל ההיסטוריה הטרגית של יהודי הגולה. דרשו מילד להצליח בכל מחיר, להיות הטוב מהטובים. לא חשבו על אושר של הילד, חשבו על הישרדות. פסנתרן או כנר – אז הכי טוב בעולם, מתמטיקאי – הכי טוב בעולם. היו הורים שהגזימו. בטוח, שכל הילדים סבלו. שלום אלכם תיאר מצוין את האכזריות של ההורים יהודיים כלפי ילדיהם האהובים.




