הכרתי ניצולי שואה שתמיד חיו בלחץ. הם הצליחו בתחומים רבים במהלך החיים, אבל בזבזו הרבה אנרגיה. למה? – כי הגטו, המחנות, השואה, והסכנה התמידית, חייו בתוכם כל החיים שלהם – הרבה שנים אחרי שהמלחמה נגמרה.
מעניין, שהרבה ילדים והנכדים של ניצולי שואה, חיים בסטרס ודאגות, למרות שאפילו ההורים והסבים שלהם לא זוכרים את השואה בצורה מודעת.




