כנראה, פוטנציאל לרוע, לאכזריות, לתוקפנות קיים בכל אדם.
כנראה, במצבים מסוימים בחיים, הפוטנציאל הזה מופעל.
זה יכול להיות רוע של יחיד שפוגע באלה שנמצאים לידו – ילדים, בני זוג, חברים, פקודים.
נראה לי, שרוע מתפשט בקלות, כמו מגפה. הוא יכול להדביק חברות שלמות, עמים,
לאומים, דתות.
כנראה, כאשר אדם נמצא תחת השפעה של רוע, האלטרנטיבות שלו הם – או לפגוע, או
להיפגע.
מאוד קשה לעצור רוע. רוע גורם לקורבנות ומייצר רוע.
לפעמים, כמו המגפות, אחרי הרבה הרס, הוא נרגע, בשביל להתפרץ יותר מאוחר, במקום
אחר, או אחרי כמה שנים.
תהליכים דומים, בצורה מקבילה, קורים ליחיד.
להשתלט על רוע, אפילו של אדם בודד – מאוד קשה.
למרות הטיפול, למרות המחקר המעמיק, הרוע הפנימי יכול להתעורר ולגרום נזקים לאדם
עצמו או לסובבים אותו.
גם חברות שלמות, שכביכול הבינו את העבר שלהם, הכירו בטעויות, עשו חשבון נפש,
בשלב מסוים של ההיסטוריה, מתפוצצות בפרץ חדש של רוע ואלימות.




