ההזדהות עם ה - Role Models , לא צריכה להיות נוקשה. אי אפשר להעתיק אישיות של מישהו אחר.
מה שמפתח את האישיות – זה הפנמה ועיבוד של היחסים עם אנשים שונים ויצירה אישית של כל מה שאדם רואה, חווה, מבין, רוצה להיות כמו... או לא רוצה להיות כמו... . זה צריך להיות משהו שאדם בונה לעצמו ושתואם לאופי שלו, יכולות שלו.
כמובן שאנשים שונים, שאדם פוגש בחיים משפיעים על האישיות. הרי כל אינטראקציה – זה עוד דיאדה של היחסים אני-אחר שהופכת לפנימית – כלומר אני-אני.
חשוב, שהיצירה הפנימית הזאת תהי גמישה, פתוחה להפנמות חדשות, מותאמת לחיים ולרצון חופשי של בנאדם. לדעתי – זה אפשרי, כי אם ההפנמות מהילדות – הם אוטומטיות, קורות ללא עיבוד, ביקורת, רצון חופשי, אז ההפנמות של אדם בוגר – הם יכולות להיות יותר מודעות, יותר מבחירה.
כמובן, שלהפנמות הראשוניות מהילדות יש את העוצמה שלהם, כל עוד הם לא מודעות
ופועלות במחשקים. כאשר אדם לומד להכיר בהם, לברר את הטיב שלהם, להבין איך ולמה
נוצרו, הוא מחליש את השפעתם על סך הכול של מי שהוא בהווה, ומי שהוא רוצה להיות
בעתיד.




