הערך העצמי נבנה מאוד מוקדם, ומאוד תלוי ביחס של ההורים וכל מי שמיצג אותם, לתינוק ולילד.
אלה אבני יסוד לתוכנה הפנימית של בנאדם. מה שנותנים לו להרגיש בתור ילד, כך הוא מרגיש בהמשך.
אם הוא מרגיש כך עם עצמו, אז הוא, בהתנהגות שלו, מארגן את החיים שלו כך, שיתייחסו אליו, כמו שהוא מתייחס לעצמו. גם אם זה כרוך בכאב, כעס, תחושת השפלה.




