שמעתי ראיון ארוך של דן שיפתן אצל גדי טאוב. שמחתי שהוא כמעת מילה במילה אמר את המחשבה שלי, שהרבה פעמים חשבתי וכתבתי אותה: "מי אמר שאנשים, עמים, מדינות, עושות מה שטוב להם. מהתבוננות ארוכת שנים, אני רואה, שזה בכלל לא כך". והוא מביא דוגמאות של מנהיגים ערביים, שגרמו לעצמם להרס וחורבן.
בקלות אפשר למצוא דוגמאות מנסיון אישי או פוליטי שלנו.