בירור של המחשבות מכל סוג, בתהליך של פסיכותרפיה, ובטח, בכתיבה, תורם רבות להבנה של עצמך, של מחשבות מעגליות, קונפליקטים של האדם עם עצמו ואם אחרים. עוזר להגדיר מטרות, להימנע מטעויות חוזרות. כל זה תורם לניצול זמן של החיים, שניתנו לאדם, בצורה יותר יעילה ומוצלחת.