למטופלים שלי, שההורים שלהם עוד בחיים, אני מציע להשתתף באירועים משפחתיים, לבצע תצפיות בזמן אמת על האינטראקציה של ההורים שלהם בינם ובין עצמן, עם הילדים והנכדים, עם אנשים אחרים.
דרך ההבנה של האינטראקציות האלה של ההורים, המטופלים יכולים להבין יותר טוב את עצמם.
יותר קל להבין את ההורים החיים, מאחר כך מהזיכרונות. בזיכרון יש הרבה שכיחות, הכחשה, עיוותים. תצפית ישירה גם מחייה את הזיכרונות בצורה יותר מאמנה.